Konfederacja upomina się o bezpieczeństwo polskich kierowców na wschodzie. - Konfederacja

Konfederacja upomina się o bezpieczeństwo polskich kierowców na wschodzie.

Konfederacja zabrała głos w sprawie dyskusji na temat zamknięcia tranzytu do Rosji i na Białoruś. Zdaniem polityków, jeśli do czegoś takiego ma dojść, to rząd musi w pierwszej kolejności zadbać o polskich kierowców na wschodzie oraz przygotować system osłonowy dla polskiej branży transportowej. – Trzeba to robić z głową.

“W ostatnich dniach tacy politycy jak Michał Szczerba czy Radosław Fogiel wzywali do tego, żeby Polska zamknęła jak najszybciej granice transportową z Białorusią i Rosją. (…) Pragniemy dzisiaj zwrócić uwagę, że branża transportowa wymaga szczególnej uwagi rządu i takie ruchy nieprzemyślane mogą zagrozić nie tylko interesom gospodarczym, ale przede wszystkim bezpieczeństwu polskich kierowców.” – powiedział poseł Krzysztof Bosak.

Konfederaci przypomnieli, że branża transportowa w Polsce przeżywa wiele problemów, które zostały wykreowane przez państwo. Wśród nich są zmiany, które przyszły wraz z Polskim Ładem, pakiet mobilności i podwyżki podatków.

“Jako Konfederacja rozumiemy sens wdrażania kolejnych pakietów sankcyjnych, natomiast to trzeba robić z głową.” – zaznaczył Bosak, przedstawiając przy tym informacje, które uzyskał bezpośrednio z branży transportowej – “Na wschód jeździ w Polsce około 3700 firm. W sumie w tej firmie jest ok. 20 tysięcy pojazdów. Mamy pozwolenia na 220 tysięcy przewozów rocznie do Rosji. Pod uwagę trzeba wziąć też inne kraje: Kirgistan, Mongolia czy Kazachstan. Wprowadzenie blokady z dnia na dzień może zagrozić mieniu polskich przedsiębiorców, jak i bezpieczeństwu fizycznego polskich kierowców, którzy mogą zostać zatrzymani po drugiej stronie.” 

Zdaniem jednego z liderów Konfederacji, jeśli rząd chce wprowadzać sankcje, potrzeba jest trzech tygodni okresu przejściowego, aby firmy transportowe zrealizowały swoje kursy, a kierowcy mogli wrócić bezpiecznie do kraju.

Konfederacja postuluje pakiet osłonowy dla branży transportowej. 

Politycy Konfederacji zaznaczyli, że ochrona kierowców polskich i pomoc w powrocie do kraju to jedno, ale równie istotny jest pakiet osłonowy, który ochrony polską branżę transportową przed skutkami sankcji. Za jeden z kluczowych punktów uważają zawieszenie pakietu mobilności, w sprawie, którego jedynie Konfederacja głosowała przeciwko.

“Jeśli mamy na myśli jakiekolwiek blokady, to musimy zdać sobie sprawę z tego, że polska branża transportowa to jest 700 tysięcy ludzi. Potrzeba działań odciążających koszty utrzymania polskiej firmy przewozowej.” – powiedział Roman Fritz.

Konfederacja postuluje zawieszenie pakietu mobilności, przepisów Polskiego Ładu oraz podatku od środków transportowych, a także poparcie dla projektu “Tanie Paliwo” autorstwa Konfederacji, który zmniejsza opodatkowanie cen paliw (został on odrzucony w środę przez PiS wsparciu lewicy).

CAŁOŚĆ KONFERENCJI

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.