Konfederacja nie chce powrotu nauki zdalnej w szkołach - Konfederacja

Konfederacja nie chce powrotu nauki zdalnej w szkołach

W czwartek 1 września rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Ministerstwo Edukacji wydało rozporządzenie, które pozwala dyrektorom szkół przejścia w tryb nauki zdalnej w przypadku zagrożenia epidemicznego lub problemów z ogrzaniem budynku w okresie zimowym. Politycy Konfederacji apelują do rządu i ministra Czarnka, by polscy uczniowie nie przechodzili na tryb zdalnego nauczania, przedstawiając przy tym konsekwencje, które przyniósł lockdown w szkolnictwie. 

“W ten sposób rządzący otwierają furtkę do powrotu nauki zdalnej, która poprzednio była im niezwykle na rękę. Jest to okazja do rozpętywania histerii medialnej. – powiedział poseł Jakub Kulesza. “Jeżeli szkoły będą musiały przejść na naukę zdalną, będzie to ostatni rok rządów PiS. Ostatnie czego rodzice potrzebują, to brać wolne w pracy, żeby siedzieć w domu ze swoimi pociechami.”

Trwające dwa lata zdalne nauczanie doprowadziło do olbrzymich problemów u dzieci i młodzieży. W ciągu roku o kilkadziesiąt proc. wzrosły wskaźniki zamachów samobójczych. Z badań przeprowadzonych przez psychologów i studentów Dolnośląskiej Szkoły Wyższej wynika, że 44 proc. nastolatków ma objawy depresji.

Nauka zdalna obniżyła również poziom nauczania. Według badań na temat zamknięcia szkół (prezentowanych np. w Polsat News) dzieci miały przyswoić 20-30 proc. mniej materiału przy nauce zdalnej, niż wcześniej przy nauce stacjonarnej. Zdaniem Institut for Fiscal Studies redukcja czasu nauki w związku z wprowadzeniem zdalnej nauki wyniosła odpowiednio 25% dla dzieci uczęszczających do szkół podstawowych oraz 30 proc. dla uczniów szkół średnich. Aż 81 proc. dzieci miało ograniczenia technologiczne lub przestrzeni do nauki – donosi z kolei National Foundation for Educational Research. Same różnice w osiągnięciach dzieci i młodzieży z domów bogatych i biednych wzrosły średnio o 36 proc.

“Zwracamy się do ministra Czarnka. Już teraz schodzi pan ze sceny politycznej, jako postać groteskowa. Pańskie dokonania to nie są osiągnięcia, to jest konserwacja post-peerelowskiego systemu edukacji. Pan już przyczynił się i szykuje, by dalej przyczyniać się do strat fizycznych, psychofizycznych i moralnych.” – stwierdził poseł Grzegorz Braun.

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.