Dzisiaj w #DzieńDziecka mówimy głośno: NIGDY WIĘCEJ LOCKDOWNU W EDUKACJI! - Konfederacja

Dzisiaj w #DzieńDziecka mówimy głośno: NIGDY WIĘCEJ LOCKDOWNU W EDUKACJI!

Dzisiaj w #DzieńDziecka mówimy głośno: NIGDY WIĘCEJ LOCKDOWNU W EDUKACJI!

Dzisiaj w #DzieńDziecka mówimy głośno: NIGDY WIĘCEJ LOCKDOWNU W EDUKACJI!

Ostatni rok nauczania zdalnego ma tragiczny wpływ na młode pokolenie! Polskie szkoły były w “piątce” najdłużej zamkniętych w całej Europie. Lockdown w edukacji bardzo negatywnie wpłynął nie tylko na poziom nauczania, ale również na zdrowie psychiczne uczniów. Mamy teraz do czynienia z epidemią depresji wśród dzieci i młodzieży oraz wieloma innymi problemami!

Polska jeszcze przed okresem lockdownów była w niechlubnej czołówce państw z najwyższym odsetkiem samobójstw wśród dzieci i młodzieży. W 2019 roku w grupie wiekowej 13–18 lat odnotowano 905 prób samobójczych, a na przestrzeni poprzednich sześciu lat ich liczba wzrosła dwuipółkrotnie. W ubiegłym roku prób było 814. Tymczasem jak wynika z danych policji liczba zamachów na własne życie wśród nieletnich w I kw. 2021 r. wyniosła 271 przypadków i w porównaniu z podobnym okresem ubiegłego roku wzrosła o niemal jedną czwartą!
– Obserwując, jakie dzieci przychodzą do nas na oddział, widzimy wyraźnie, że główne przyczyny takich prób to depresja, zaburzenia nastroju, bezsenność i napady lękowe – mówi Halina Flisiak-Antonijczuk, dyrektor Centrum Neuropsychiatrii Neuromed we Wrocławiu.

Badania przeprowadzone przez Polską Akademię Nauk (PAN) wynika, że aktualnie aż 38 proc. dzieci zmaga się z objawami depresji, ok. 18 proc. zmaga się z myślami samobójczymi, z czego 11 proc. wręcz ma myśli samobójcze z zamiarem, czyli chciałoby popełnić samobójstwo.

Wnioski płynące z raportu “Badania postaw wobec nauczania zdalnego”, przygotowanego dla Rzecznika Praw Dziecka, by pokazać jak lockdown wpłynął na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, są również zatrważające: aż 70 proc. uczniów stwierdziło, że ich relacje społeczne z rówieśnikami się pogorszyły, tyle samo procent przyznało, że cierpi na wahania nastrojów, 40 proc. wskazało, że ma problemy z koncentracją, tyle samo procent osób przyznało, że ma rozlegulowany rytm dobowy.

To wszystko pokazuje jak tragiczny wpływ miała polityka lockdownu nie tylko na gospodarkę, ale również edukację i stan zdrowia dzieci i młodzieży. Nie możemy niszczyć szkolnictwa i pozbawiać uczniów realnej edukacji, zaraz niszcząc ich zdrowie psychiczne i fizyczne. Nie wolno pozwolić, by to kiedykolwiek się powtórzyło! #NigdyWięcejLockdownu!

Skomentuj

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.