Rafał Mekler, lubelski lider Konfederacji
Donosiłem o tym kilka tygodni temu gdy rząd zamknął granicę z Białorusią. Wariant awaryjny przez Petersburg okazuje się planem A, potem Hamburg, i cło, akcyza i VAT zostaje w Niemczech, plus zarabia Rosja na transporcie i przeładunku. Tyle wygrać.
„Jak podają media, Chiny wykonały strategiczny zwrot w swojej polityce transportowej, omijając dotychczasowy główny szlak kolejowy do Europy, prowadzący przez Białoruś i Polskę. Nowa trasa – z Xi’an przez Kazachstan i Rosję do Petersburga, a następnie drogą morską do Hamburga – to plan B, który Pekin uruchomił, aby uniezależnić się od napięć na granicy polsko-białoruskiej”
Donosiłem o tym kilka tygodni temu gdy rząd zamknął granicę z Białorusią. Wariant awaryjny przez Petersburg okazuje się planem A, potem Hamburg, i cło, akcyza i vat zostaje w Niemczech, plus zarabia Rosja na transporcie i przeładunku.
— Rafał Mekler (@MeklerRafal) October 3, 2025
Tyle wygrać 🏆👏
„Jak podają media, Chiny… pic.twitter.com/tcuF6lHsQB