W ostatnich dniach politycy PiS przekonali się, że pieniędzy w ramach Krajowego Planu Odbudowy dla Polski nie będzie. To druga po Nowym Ładzie spektakularna porażka rządu, która miała okazać się spektakularnym sukcesem. Politycy Konfederacji zauważyli, że obydwa projekty poprzedzały efektowne kampanie promocyjne, a Polacy do tej pory nie poznali ich kosztów. Konfederaci pytają o to premiera Mateusza Morawieckiego. “Czy cała ta akcja propagandowa miała sens?” – pytają politycy.
“Czy cała ta akcja propagandowa miała sens?” – zapytał poseł Michał Urbaniak, który przypomniał jak wielkimi porażką okazało się wprowadzenie Nowego Ładu, a teraz także sprawa KPO oraz tzw. kamieni milowych.
Konfederacja napisała do premiera Mateusza Morawieckiego interpelację, w której domaga się przedstawienia przez KPRM kosztów promocji zarówno Nowego Ładu, jak i Krajowego Planu Odbudowy. Politycy uważają, że opinia publiczna musi wiedzieć, ile kosztowały budżet państwa obydwie kampanie reklamowe, promujące skuteczność działań rządu. “Dziś wysyłamy interpelację do premiera, w której chcemy się dowiedzieć, jaki był łączny koszt akcji propagandowych związanych z Krajowym Planem Odbudowy i Polskim Ładem.” – powiedział Urbaniak.